Wednesday, September 12, 2012

Raya 2012

taun ni aku beraya di teluk intan, rumah mertua...best gak raye taun ni...raye pertma rmai sedare mare belah suami yg dtg raye...raye kedua aku, adeeb, suami aku, mak metua, pak mertua, kak na, cuki, adi, za n qaseh gi beraye di bagan datoh...kitorg gi rumh wak warisah, mbah n wak sbelah rumah mbah, x ingat nmenye...hehehe...daye ingatan makin kurg skang...kne main sudoku sekerap mgkin nmpknye...huhu! bergerak dari kg selabak kul 11 pgi...beraye smpai kul 4 petg...raye ketga kitorg x kemne2...petg aku, adeeb n suami blik kuaters....ari rabu aku kje lak...ari khamis aku, adeeb n suami blik phg...gerak dari teluk intan kul 12 tgahari...kul 4 lbih smpai jgka...ari jumaat kuar gi temerloh beramai2...gi cari brg2 hantaran ucu...ponat tul berjln dkung si adeeb...longuh kaki den..tpi happy...lme x berjln bermai2 ngan family...ari sabtu gi lata meraung di jerntut...meraikan ucu yg nak menamtkan zman bujngnye...kawin gak ucu akhirnye...yes! mlmnye aku ngan lia bertgkus lumus wat gubahan wit hantaran...hantam je wat...jdik...yey!!! ari ahad kul 9 kitorg sume dah bersiap utk ke jerantut...anta ucu nikah...pling last bersiap pgi tu aku...waaa...nape aku lmbt siap...ade ank kecik gtu la gayenye...eh? mse xdek ank kecik pun sy slalu siap pling lmbt...huhu! sori adik2ku sebb slalu mnggu sy...huhu! k, smbung lik cite ari raye....pernikahan ucu pnuh ngan gelak ketawe...ucu loyar bruk n tok kadi pun same je...gegak gempita...happening...n best...ari isnin dah petg bru aku kuar...kuar ngan suami n adeeb je...yg len x sudi kuar ngan koi...kecik ati koi tau...koi jrg2 blik phg ble ajk kuar korg xnk join...x mau la blik phg sokmo dah...majuk...huuuu.....kuar je rumh ujan renyai2 pun turun...adoi la....lme dah mengidam nak gi starmall mentkab...so trus ke sne dgan pnduan yg si kak cik bgi...wlaupun blur2 mse dgar penerngan kak cik psal map dia tu tpi alhamdulillah smpai jugk ke starmall tanpa sesat...huuyooo!!! tere gue!! huhu! ujan msih turun lagi mse smpai kat starmall tu...sib bek ade parking dlm starmall...so leh la msuk starmall tnpa kne setitik ujan pun...gi bli bju adeeb...puas membelek-belek, dpt 3 psg je yg berkenan...ari selasa petg kul 4 lbih bru bergerak blik ke perak...k, tu la kisah ari raye taun ni...enjoy gmbr ni!!!







 sukenye adeeb...mama dkung mesti la ske...hahaha!

 on the way blik pahang...

 adeeb mencube skill membke pentup gne giginye yg ade 3 btg je tu...

 ngeh! ngeh! ngeh!


 tgok cicak ke?

 tgok ape la tu....mulat mte....

 sepet!

 kuyu....

 antie yaya n adeeb....

 syoknye tdo....

 ank bujang sy...encem x?

 dapnye air ni....

 tgok opah ke tok alang?

 ngan opah

 ucu tgah menunggu saat mendebarkan....

 aih....nak msukkn butg bju pun pyh...meh aku msukkn butg tu...setel!

 tgok ape tu dik...

 panas.....n penat....

 selmt sudah...amin....


 adeeb ngan nenek limah...

 ieeeee.......

 adeeb ske sgt mandi sungai....

 mak lang pegang adeeb...mama nak mamam...

 posing...peace....

 senyum...x perlu kte ape2...

 :)

 gubahan duit hantaran yg aku ngan lia wat...cntik x? ntik la kan...hahaha!

 adeeb sbuk nak bukak adiah antie yaya...

 kat lata meraung...picnic...



 cilah....gle glemer..huhu!



 sitah sempt lgi tu...tacap! tacap!

 kakak n kak cik....



 adeeb ske bantal ni...



kaki mcm nak berenang....


 ucu n wife......

No comments:

Post a Comment